niedziela, 17 grudnia 2017

Babeczka z jarmużem i kremem cytrynowym

      Babeczki z jarmużem upiekłam głównie z tego powodu, że potrzebowałam miejsce w zamrażarce. Jarmuż zajmował go sporo. Do ich upieczenia wykorzystałam przepis na ciasto LEŚNY MECH, które kiedyś zrobiłam. Dokonałam małych zmian i wyszły pyszne BABECZKI.

babeczka z jarmużem i kremem cytrynowym

PRZEPIS NA BABECZKI Z JARMUŻEM :
1 opakowanie mrożonego jarmużu,
1 i 1/2 szklanki mąki pszennej,
4 łyżki mąki ziemniaczanej,
2 łyżeczki proszku do pieczenia,
2 łyżki soku z cytryny,
3 jajka,
150 g cukru,
200 ml oleju rzepakowego


krem cytrynowy :
1 serek mascarpone,
250 ml śmietanki kremówki 30 %,
3 łyżki kremu lemon curd,

Jarmuż rozmrażamy, blendujemy i dodajemy do niego sok z cytryny.
Mąkę pszenną , mąkę ziemniaczaną i proszek do pieczenia mieszamy razem. Jajka miksujemy z cukrem a następnie łączymy z jarmużem i olejem. Do masy jajeczno - jarmużowej wsypujemy delikatnie mąki i mieszamy do połączenia składników. Masę wlewamy do papierowych foremek i         wkładamy do piekarnika nagrzanego do 160 stopni z termoobiegiem i pieczemy ok. 40 minut.              ( piekarnik góra-dół :180 stopni )
Zimne dekorujemy kremem  cytrynowym.


babeczka z jarmużem i kremem cytrynowym



Pozdrawiam serdecznie :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz