czwartek, 28 marca 2013

Swojski krem KINDER BUENO

swojski krem KINDER BUENO
     Swoje przygotowania do świątecznych wypieków rozpoczęłam już dzisiaj. Zrobiłam krem, który będzie wykorzystany jako wypełnienie do ciastek w kształcie jajek. Tak sobie wymyśliłam i mam nadzieję, że uda mi się zrealizować moje kulinarne fantazje. W Biedronce kupiłam silikonowe formy o których zawsze marzyłam. O efektach pieczenia, w wolnej chwili będę na bierząco informować.
Cała moja rodzinka uwielbia batoniki KINDER BUENO i dlatego zainspirowana blogiem Domowe- Wypieki,  postanowiłam zrobić taki krem. Wygląda trochę inaczej, może dlatego, że użyłam malaksera do zmiksowania orzechów z masłem. Przetestowany przez mojego męża zyskał ocenę pozytywną.
W przyszłości spróbuję uprażyć orzeszki laskowe na patelni i zdjąć ciemne osłonki. Krem będzie bardziej biały ale roboty o wiele więcej.

PRZEPIS NA KREM " KINDER BUENO " :
10 dag orzechów laskowych,
1/2  laski wanilii ( ja dałam trochę ekstraktu z wanilii ),
1/2 szklanki pełnotłustego mleka,
1 i 1/2 szklanki mleka w proszku,
1 kostka masła,
3 łyżki miodu

Masło z wanilią rozpuszczamy w garnku. Orzechy laskowe dajemy do woreczka i rozbijamy tłuczkiem.


Następnie orzechy przekładamy do miski i zalewamy ciepłym masłem.Miksujemy. Dodajemy pełnotłuste mleko i miód ciągle miksując. Na koniec do masy dodajemy mleko w proszku i dalej miksujemy aż krem będzie miał jednolitą konsystencję.


Kremem napełniamy słoiczki i wkładamy do lodówki.

S-M-A-C-Z-N-E-G-O !!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz