niedziela, 24 sierpnia 2014

Jogurtowiec z borówkami i białą czekoladą


jogurtowiec z borówkami amerykańskimi oblany białą czekoladą
       Na zakończenie sezonu borówkowego postanowiłam zrobić mojej rodzince niespodziankę i wymyśliłam ciasto - deser z tymi owocami. Miało być zdrowo, pysznie i szybko :)

PRZEPIS NA JOGURTOWIEC Z BORÓWKAMI AMERYKAŃSKIMI :

1 paczka ciastek zbożowych z płatkami owsianymi  ( kupione w "Biedronce " ),
1/2 kostki miękkiego masła,
800ml jogurtu naturalnego,
miód ( może też być cukier puder )
3 paczki cukru waniliowego,
1/2 szklanki mleka,
2 łyżki żelatyny,
250g borówek amerykańskich,
1 tabliczka białej czekolady,
2 łyżki śmietanki 30% lub mleka,

Ciasteczka rozgniatamy na miazgę i dodajemy miękkie masło, mieszamy. Masą ciasteczkową wykładamy tortownicę o średnicy 18 cm. i wkładamy do lodówki. Jogurt naturalny miksujemy z miodem i cukrem waniliowym. Żelatynę rozpuszczamy w 1/2 szklanki gorącego mleka i schładzamy. Następnie łączymy żelatynę z jogurtem i dalej miksujemy napowietrzając masę jogurtową, którą wylewamy na ciasto z lodówki. Ponownie wkładamy do lodówki a kiedy masa będzie tężeć wysypujemy na nią umyte i suche borówki.
I znowu ciasto wędruje do lodówki. W kąpieli wodnej rozpuszczamy białą czekoladę z 2 łyżkami śmietanki i oblewamy nią borówki.  Ciasto powinno przez noc leżakować w lodówce.

 
S-M-A-C-Z-N-E-G-O   !!!

 Na koniec chciałam jeszcze pokazać parę butelek i pudełko metalowe po pralinkach, które właśnie rozpoczęłam zdobić techniką decoupage. Efekt końcowy tych moich zmagań już wkrótce.



Pozdrawiam cieplutko i życzę udanego tygodnia :)) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz