wtorek, 11 sierpnia 2015

Tort Homer

Taki tort upiekłam na urodziny wielkiego fana filmu RODZINA SIMPSONÓW.

tort Homer 
Ciasto biszkoptowe upiekłam z mąki orkiszowej a do przełożenia tortu zrobiłam krem kajmakowy.
Cały tort obłożyłam czekoladową masą plastyczną a do dekoracji użyłam masy plastycznej z białej czekolady oraz barwiony spożywczymi barwnikami marcepan i kolorowe kuleczki.
 Niestety nie zdążyłam zrobić fotki tortu w przekroju.
Oprócz toru upiekłam jeszcze ciasto z kremem kokosowym i borówkami oraz lodowiec na upalny dzień.

ciasto z kremem kokosowym i borówkami

lodowiec
PRZEPIS NA CIASTO Z KREMEM KOKOSOWYM I BORÓWKAMI :

biszkopt z 5 jaj,

1/2 l. śmietany 30% ( kremówki ),
1/2kg. borówek,
3 kopiaste łyżeczki żelatyny ( mogą być 2 galaretki z owoców leśnych rozpuszczone w 1 szklance gorącej wody ),
cukier puder ( ok. 3 łyżeczek ),

krem kokosowy :
250 ml śmietany 36 %,
250 ml śmietany 18 %,
kremowa biała część mleczka kokosowego,
2 cukry waniliowe
2 łyżeczki cukru pudru
 wiórki kokosowe

Pieczemy biszkopt z 5 jajek. Następnie ubijamy śmietanę kremówkę z cukrem pudrem. Żelatynę rozpuszczamy w 1/3 szklanki gorącej wody i ostudzoną wlewamy do masy śmietanowej chwilę miksując. Umyte borówki wsypujemy do masy i wylewamy na nasączony biszkopt. Wkładamy do lodówki. Następnie ubijamy śmietankę 36% i łączymy ją ze śmietanką 18 % dodając cukry chwilkę miksujemy. Do tej masy śmietanowej dajemy kremową część z mleczka kokosowego by powstał krem kokosowy . Ten krem nakładamy na borówki i posypujemy obficie wiórkami kokosowymi. Wkładamy do lodówki. Najlepsze  jest do spożycia na następny dzień.    

S-M-A-C-Z-N-E-G-O   !!! 



Przepis na lodowiec tutaj już kiedyś zamieszczałam na moim blogu.


Pozdrawiam serdecznie :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz