sobota, 29 stycznia 2022

Chleb pszenny z automatu i wełniany blezerek


   Niedawno rozpoczęłam piec chleby w automacie, chociaż uważam, że chleby pieczone w sposób tradycyjny w piecu są o niebo lepsze. Ten chlebek jest pieczony na drożdżach i przypomina chleb tostowy.  Jest puszysty i miękki. Bardzo polecam !

ZWYKŁY CHLEB PSZENNY

330 ml wody letniej,

2 łyżki oliwy,

1 paczka drożdży suchych,

550 g mąki pszennej Typ 650,

1,5 łyżeczki soli

Drożdże wsypujemy do wody i oliwy, mieszamy. Wodę z drożdżami wlewamy do formy z automatu, wsypujemy mąkę i sól. 

- Ustawiamy program podstawowy -1,

- Średnie wypieczenie skórki,

- Waga -700 g 

- Włączamy maszynę.

Po drugim wyrabianiu wyjmujemy mieszadła z formy.


Wykorzystałam przepis ze "SMAKOWITY CHLEB"


       Przeglądając wycinki starych gazet , które zbierał jeszcze mój tata (lata 70- dziesiąte ),

znalazłam ciekawe wzory na robótki na drutach . Dzisiaj przedstawiam  wzór na żakiecik . 


Po długim czasie udało mi się  wreszcie zrobić taki żakiecik , chociaż daleko mu do oryginału.

Wykorzystałam starą wełnę ze sprutego swetra  i mam nadzieję, że gdy nadejdą chłodne dni to mi się przyda. Nie zrobiłam rozcięć po bokach.



  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz