wtorek, 27 listopada 2012

Ciasto z bananami

ciasto z bananami
      Ciasto z bananami na kruchym spodzie upiekłam do dzisiejszej kawusi. Udało mi się kupić tanie banany i dlatego postanowiłam, że wykorzystam je do ciasta. Z początku planowałam zrobić  bananowiec na zimno ale, że piekłam również chlebek wieloziarnisty więc wykorzystałam gorący piekarnik do upieczenia tego ciasta.
PRZEPIS NA CIASTO Z BANANAMI :

ciasto :
0,5 kg. mąki,
1 kostka masła lub margaryny,
6 żóltek,
2 łyżeczki proszku do pieczenia,
0,5 szklanki cukru,

masa z bananami :
6 białek,
9 bananów ( około 90 dag. bez skórek),
2 kisiele cytrynowe z cukrem,
0,5 szklanki cukru
trochę soku z cytryny do pokropienia bananów aby nie ciemniały,
5 dag rodzynek,

cukier puder do posypania ciasta po upieczeniu.

Z mąki, masła, cukru, żółtek i proszku do pieczenia wyrabiamy ciasto. Małą część odrywamy i wkładamy  do lodówki a resztę ciasta dajemy na blaszkę posmarowaną tłuszczem i bułką tartą.
Następnie obieramy banany ze skórki i kroimy na plasterki.
Z białek ubijamy sztywną pianę,dodajemy cukier i dalej miksujemy. Jak piana będzie szklista wsypujemy suche kisiele i miksujemy aż kisiele połączą się z białkami. 
Pianę mieszamy delikatnie z bananami i wykładamy na ciasto.
Na masę bananową kruszymy resztę ciasta z lodówki i wkładamy do gorącego piekarnika.
Pieczemy około 30 minut w temp. 180 stopni.
Po upieczeniu posypujemy cukrem pudrem.

S-M-A-C-Z-N-E-G-O   !!!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz