sobota, 17 listopada 2012

Sernik z czekoladowym budyniem

  
     Przepis na podobne ciasto dostałam od kuzynki ale ja trochę pozmieniałam składniki i ich proporcje, i upiekło się coś takiego. Pyszny, puszysty sernik z budyniem czekoladowym na kruchym spodzie oblany mleczną czekoladą.

sernik z budyniem
 PRZEPIS NA SERNIK Z BUDYNIEM CZEKOLADOWYM :
ciasto :
2 szklanki mąki krupczatki,
2 łyżeczki proszku do pieczenia,
1/2 kostki margaryny,
1/2 szklanki cukru,
2 żółtka,
1 całe jajko

 Zarobić ciasto i włożyć na chwilę do lodówki. W tym czasie ugotować masę budyniową.

masa budyniowa :
3 budynie czekoladowe bez cukru,
1 litr mleka,
7 łyżek cukru

3/4 mleka zagotować z cukrem. 1/4 litra mleka połączyć z proszkiem budyniowym i dodać do gotującego  mleka. Ugotować budyń. Wyłożyć ciasto na blaszkę posmarowaną tłuszczem i obsypaną kaszą manną.
Na surowe ciasto wylać gorący budyń i WYSTUDZIĆ !!!

masa serowa :
1 kg serka homogenizowanego ( wiaderko ),
3/4 szklanki cukru,
3/4 kostki margaryny,
2 opakowania cukru waniliowego,
5 żółtek,
1 i 1/2 paczki suchego budyniu śmietankowego
Margarynę zmiksować z cukrem i cukrem waniliowym. Dodawać po 1 łyżeczce serka i wbijać po 1 żółtku ciągle miksując. Wsypać suchy budyń. Na koniec dodać ubitą pianę z 7 białek Lekko wymieszać łyżką. Wyłożyć na ostudzony budyń. 
Piec około 1 godziny w temp. 180 stopni. ( ja piekłam 50 minut z termoobiegiem i 10 minut pozostawiłam w wyłączonym piekarniku ).

Na koniec zimne ciasto można polać polewą czekoladową albo czekoladą rozpuszczoną w kąpieli wodnej z dodatkiem masła.

S-M-A-C-Z-N-E-G-O  !!!

Pozdrawiam i życzę udanego weekendu.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz