czwartek, 7 lutego 2013

Faworki na tłusty czwartek

     Jak co roku, w tłusty czwartek,  ze wszystkich stron "atakują" nas setki kalorii w postaci pączków.
Razem z córką postanowiłyśmy odstąpić od tradycjnego pieczenia pączków i zrobić coś mniej kalorycznego. Wypadło na faworki. Jedna sztuka ma tylko około 80 kcal. Przepis znalazłyśmy w Tinie i dzisiaj go wypróbowałyśmy.

faworki
PRZEPIS NA FAWORKI :

1,5 szklanki mąki pszennej,
5 żółtek,
1 łyżka spirytusu,
3 łyżki gęstej śmietany,
tłuszcz do głębokiego smażenia,
cukier puder wymieszany z cukrem waniliowym do opruszenia ciastek

Mąkę należy przesiać do miski i dodać żółtka, śmietanę i wlać spirytus. Zagnieść jednolite ciasto i przez kilka minut należy uderzać je wałkiem. Następnie ciasto należy cieńko rozwałkować na stolnicy opruszonej mąką i wyciąć podłużne paski, które należy naciąć w środku i jeden, krótki bok paska przewinąć przez nacięcie. Ciastka kłaść na mocno rozgrzany tłuszcz i smażyć na rumiano. Gotowe faworki przenieść na ręcznik papierowyaby odciekły z tłuszczu. Na koniec należy oprószyć ciastka cukrem pudrem wymieszanym z cukrem wanilowym.

Z tej porcji wychodzi około 30 sztuk .



S-M-A-C-Z-N-E-G-O  !!!






1 komentarz:

  1. Dzięki za przepis. Teraz będę wiedziała, że mam również dodać śmietanę. Ja też zrobiłam wczoraj faworki podobnie jak Ty, ale nie dałam śmietany i ciasto ciężko mi było rozwałkować. Pozdrawiam -Ania

    OdpowiedzUsuń