niedziela, 12 maja 2013

Ciasto z ciepłymi lodami i truskawkami

     Ostatnio częstotliwość umieszczania postów na moim blogu nieco się zmniejszyła a to za sprawą braku czasu. Nie znaczy to, że popadłam w błogi stan lenistwa. Wręcz przeciwnie, roboty  mam aż za wiele i pozostają mi tylko weekendy aby podzielić się z Wami tym, co mi w duszy gra.
Dzisiaj chciałabym poczęstować wszystkich ciastem, które sama wymyśliłam, chociaż znalazłam podobne przepisy w internecie.
Oto moje ciasto z ciepłymi lodami, pachnące świeżymi truskawkami.


PRZEPIS NA CIASTO Z CIEPŁYMI LODAMI :
biszkopt : 3 jajka, 
                3 łyżki cukru,
                1 suchy kisiel truskawkowy,
                1 łyżka mąki pszennej,
                1 łyżeczka proszku do pieczenia,

1  opakowanie ciepłych lodów  ( 32 sztuki z Lidla ),
1/2 litra śmietany 30%,
1/2 szklanki cukru pudru,
truskawki pokrojone w kostkę,
3 łyżeczki żelatyny rozpuszczone w 1/2 szklanki  gorącego mleka,

kolorowa posypka lub starta czekolada 

Pieczemy biszkopt z podanych składników. Na wystudzonym biszkopcie układamy ciepłe lody.
Nastepnie ubijamy kremówkę z cukrem pudrem. Chciałam zrobić masę w kolorze różowym ale z braku galaretki truskawkowej pozostałam przy białej masie ale za to z kawałkami truskawek. Smak i zapach truskawkowy był i to w 100% naturalny.
W szklance zalewamy gorącym mlekiem żelatynę i jak będzie trochę przestudzona to łączymy ją z masą. na koniec dodajemy truskawki i delikatnie mieszamy. Zalewamy ciepłe lody. Dajemy do lodówki a jak masa stężeje ozdabiamy według uznania.

S-M-A-C-Z-N-E-G-O !!!


A to nasza psinka po metamorfozie u fryzjera.



Pozdrawiam serdecznie :)





2 komentarze: