czwartek, 12 czerwca 2014

Ciasto truskawkowe z bezą

ciasto truskawkowe z bezą
      Wszechobecne truskawki sprawiły, że upiekłam pyszne ciasto z truskawkami w bezie. Muszę przyznać, że w ciągu dwóch dni musiałam upiec dwie blachy tego ciasta, gdyż jest tak pyszne i znika w mgnieniu oka :) i przy obecnych cenach truskawek jest bardzo tanie. Cała blacha kosztowała mnie około 5 zł.
Przepis dostałam od koleżanki, która jest cukiernikiem. Polecam !

PRZEPIS NA CIASTO Z TRUSKAWKAMI W BEZIE :
1 kostka margaryny,
4 jaja,
2 szklanki mąki pszennej +1kopiasta łyżka,
1 łyżka mąki ziemniaczanej,
2 łyżki śmietany,
1 mały proszek do pieczenia,
1 szklanka cukru,
1 cukier waniliowy,
1/2 kg truskawek,

Mąkę, 4 żółtka, margarynę, proszek do pieczenia i śmietanę zagnieść i rozłożyć na wysmarowanej tłuszczem i obsypanej bułką tartą blaszce. Ja do ciasta dodałam jeszcze 2 łyżki cukru. 4 białka ubić, dodać  1 szklankę cukru i cukier waniliowy, i miksować aż będzie gęsta lśniąca masa. Na ciasto układamy truskawki, które następnie zalewamy masą białkową i wstawiamy do nagrzanego piekarnika. Pieczemy 20 - 25 minut w temp. 180 stopni. 

S-M-A-C-Z-N-E-G-O !!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz