wtorek, 20 czerwca 2017

GRANOLA na śniadanko

     Granola to wspaniała propozycja na zdrowe, pyszne śniadanie. Dzisiaj właśnie zaserwowałam sobie takowe z własnoręcznie zrobioną GRANOLĄ.

granola

granola
PRZEPIS NA GRANOLĘ ;

2 łyżki oleju,
1/2 szklanki syropu klonowego,
4 łyżki płynnego miodu,
300 g płatków owsianych,
50 g pestek słonecznika,
50 g pestek dyni,
4 łyżki sezamu,
100 g migdałów w płatkach,
10 sztuk orzechów włoskich,
100 g suszonych owoców ( większe trzeba pokroić w drobną kostkę ),
50 g wiórków kokosowych,

W misce mieszamy olej z syropem klonowym oraz miodem.
Wrzucamy płatki owsiane, słonecznik, sezam, pestki dyni, migdały oraz orzechy. Wszystko dokładnie mieszamy. Mieszankę cienko rozsypujemy na blaszce na papierze do pieczenia. Ja rozsypałam na dwie blachy.
Pieczemy 15 minut w temperaturze 150 stopni.
Potem dodajemy suszone owoce i kokos, mieszamy i pieczemy jeszcze przez 10 minut.
Granolę studzimy i przekładamy do szczelnych pojemników lub słoików. 
Przechowujemy w suchym miejscu do miesiąca. 
Na śniadanie podajemy ją z mlekiem lub jogurtem.
Można również dołożyć świeżych owoców np. banan, truskawki, jabłko.

S-M-A-C-Z-N-E-G-O !!!


Przepis znalazłam w miesięczniku SKARB ale zrobiłam małe zmiany.


Pozdrawiam serdecznie :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz