sobota, 6 października 2012

Ciasto jak MLECZNA KANAPKA

mleczna kanapka
      Córka namówiła mnie na upieczenie ciasta,w którym jednym ze składników byłoby suche mleko w proszku.Moja mama od lat piecze orzeszki z kremem na bazie takiego mleka ale my postanowiłyśmy upiec ciasto. Przepis znalazłyśmy w internecie ale zrobiłam małe modyfikacje. Zmniejszyłam ilość cukru, ponieważ zdawało mi się, że krem będzie za słodki a biszkopt najlepiej nasączyć przegotowaną wodą z cukrem. Ciasto jest bardzo smaczne ale również bardzo kaloryczne ze względu na masło w kremie.

PRZEPIS NA CIASTO JAK MLECZNA KANAPKA :
biszkopt kakaowy :
6 jajek,
3/4 szklanki cukru,
1/2 szklanki mąki pszennej,
1/2 szklanki mąki ziemnaczanej,
1 łyżeczka proszku do pieczenia,
3 łyżki kakao,
2 łyżki oleju

Białka ubijamy na sztywną pianę dodając na koniec cukier i żółtka. Dalej miksujemy i dodajemy olej. Mąkę przesiewamy , mieszamy z proszkiem do pieczenia, kakao i delikatnie mieszamy z masą jajeczną.
Masę przekładamy do formy ( 25x34 cm) wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy około 20 - 25 minut w temperaturze 170stopni C.

masa mleczna :
1/2 szklanki płynnego mleka,
1/2 szklanki cukru,
2 szklanki mleka w proszku ( nie granulki ) 
350 gr. masła,
1 paczka cukru wanilinowego ( 16gr. )

Płynne mleko zagotowujemy razem z cukrem i cukrem wanilinowym i chłodzimy. Masło ucieramy i powoli dodajemy ostudzone mleko ciągle miksując. wsypujemy przesiane mleko w proszku i dalej ucieramy do gładkości.

Ostudzony biszkopt kroimy na 2 części wzdłuż, nasączamy i przekładamy kremem.

Polewa czekoladowa :
150 gr czekolady mlecznej lub gorzkiej,
70gr masła

Czekoladę kruszymy  i razem z masłem rozpuszczamy  w kąpieli wodnej.
Lekko studzimy i polewamy ciasto. 
Dajemy do lodówki. Ciasto wystarczy wyjąć z lodówki  2 godziny przed planowaną konsumpcją.

S-M-A-C-Z-N-E-G-O   !!!


Przepis od Doroty z blogu "mojewypieki.com"



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz