sobota, 27 października 2012

Domowe leki z Żyworódki

    Latem pewna znajoma podarowała mi roślinkę o nazwie Żyworódka. Ta roślinka sobie rosła i rosła a gdy liście jej były już na tyle duże, postanowiłam je zerwać i zrobić z nich leki, które ponoć mają cudownie lecznicze właściwości. Oczywiście wcześniej zasadziłam nowe roślinki z nasionek , które wyrastają na listkach. Ciekawa jestem, czy te leki będą działać. Kiedy bolało mnie gardło żułam surowy listek i o dziwo przestało mnie boleć. Liść spowodował znieczulenie przełyku ale po kilku minutach uczucie odrętwienia ustało.

sok i maść z Żyworódki

Żyworódka pierzasta ( kalanchoe pinnata ) jest wieloletnią, wiecznie zieloną rośliną o dochodzącej do 1 metra wysokości. Jej soczyste, sercowate liście osiągają do 30 cm. długości. Na ich brzegach wyrastają zarodki zdolne do łatwego zakorzeniania się. Posiada bardzo szerokie zastosowanie zewnętrzne oraz wewnętrzne.


Zewnętrznie leczy : uszkodzenia skóry, rany cięte i szarpane, blizny pooperacyjne, oparzenia skóry, trądzik, wrzody, wągry, łupież, piegi, gangrena, reumatyzm,zapalenie stawów, bóle głowy.

Wewnętrznie leczy : katar, anginę, chrypkę, krwawienia z dziąseł, ból zęba, kaszel, grypę, zapalenie płuc, zakażenie krwi, cukrzycę, hemoroidy, żylaki, choroby układu pokarmowego.

Ja zrobiłam SOK z Żyworódki, którym przemywa się chore miejsca albo wypija .




  Urwać zielone łodyżki wraz z liśćmi, umyć, owinąć w bibułę i trzymać 7 dni w lodówce. Następnie zmiażdżyć i wycisnąć sok przez gazę, który jest już gotowy do użycia.Jeżeli do SOKU dodamy spirytus (1/5 jego objętości ) możemy używać tej mieszanki przez cały rok trzymając w lodówce.

Jeżeli boli nas głowa, czoło i skronie smarujemy sokiem lub nalewką rano i wieczorem.
Dodatkowo należy 2 razy dziennie pić 20 kropel soku lub zjadać liść ( bez błony ) odpowiadający dawce.

MAŚĆ :
Około 10 dag świeżego, niesolonego smalcu delikatnie roztopić.
Gdy jest ciepły ( nie gorący ) mieszamy z 1 łyżką soku z żyworódki.
Można dodać 2-3 kropel perfum.
Maść przechowywać w lodówce.



Liście żyworódki nie mogą mieć kontaktu z metalowymi przedmiotami gdyż tracą swoje właściwości, dlatego odrywamy je palcami i mieszamy drewnianymi przedmiotami.
Lek z żyworódki jest lekiem antyseptycznym. Jej sok ani liście nie są trujące i nie powodują niepożądanych skutków ubocznych.

Kiedy stosuje się okłady z liścia należy zerwać błonkę ze spodu liścia.
Roślina bardzo szybko rośnie a najlepiej czuje się latem na balkonie.





Pozdrawiam serdecznie i zapraszam jutro na mojego bloga.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz