środa, 10 października 2012

Kruche ciasto z jagodami i pianką bezową

kruche ciasto z jagodami i pianką bezową
     W tak zimne i pochmurne dni jak dzisiaj chętnie wspominamy letnie upały i szukamy czegoś, co mogłoby nam przybliżyć tamte chwile. Dzisiaj dla mnie były to pachnące lasem jagody.
Zawekowane latem jagody z cukrem postanowiłam wykorzystać do ciasta  a ponieważ miałam również zamrożone białka jajek, nie musiałam się długo zastanawiać i wymyśliłam  na szybko ciasto, które upiekłam.

PRZEPIS :
2 szklanki mąki pszennej,
1/2 kostki masła,
2 jaja,
1/2 szklanki cukru,
2 łyżeczki proszku do pieczenia

jagody z kompotu,
trochę mąki ziemniaczanej,
tarta bułka,

białka 
cukier,


Z podanych składników  robimy ciasto i wykładamy je na zamkniętą blaszkę posmarowaną tłuszczem i obsypaną bułką tartą. Ciasto posypujemy tartą bułką i dajemy na nie  jagody zagotowane z mąką ziemniaczaną  ( będzie taki kisiel,  dzięki temu sok z jagód nie wsiąknie do ciasta ). Ciasto wkładamy do piekarnika i pieczemy ok. 30-35  minut w 180 stopniach.
Białka ubijamy na sztywną pianę i wsypujemy powoli cukier ciągle miksując, aż będzie lśniąca masa.
Wyjmujemy ciasto z piekarnika i szybko dajemy na nie pianę i jeszcze na 10 minut wkładamy do piekarnika.
Po tym czasie nie wyciągamy od razu z pieca tylko po kilku minutach. 

S-M-A-C-Z-N-E-G-O   !!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz