niedziela, 2 grudnia 2012

Ciasto drożdżowe z posypką

światło świecy adwentowej
     Na dzisiejszą pierwszą niedzielę Adwentu upiekłam ciasto drożdżowe z posypką. Smak i zapach tego ciasta pamiętam doskonale z dzieciństwa, ponieważ mama moja piekła je bardzo często. Do wypieku ciasta i posypki używam masła. Dzisiaj mama będzie naszym gościem i postanowiłam zrobić Jej  pyszną niespodziankę. Mam nadzieję, że będzie mamusi to moje ciasto smakowało :)

ciasto drożdżowe z posypką
PRZEPIS NA CIASTO DROŻDŻOWE Z POSYPKĄ :
ciasto :
0,5 kg mąki poznańskiej,
5 dag drożdży świeżych,
kostka masła,
3 jajka,
0,5 szklanki cukru,
mleko, ( 0,5 szklanki mleka )
szczypta soli
posypka :
25 dag mąki,
15 dag cukru,
15 dag masła
kilka kropel olejku śmietankowego,
kakao.

Upieczone ciasto lukrujemy.

S-M-A-C-Z-N-E-G-O  


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz