środa, 30 stycznia 2013

Bienenstich

Jest to kruche ciasto upieczone na samym maśle z pyszną posypką kokosową i kremem budyniowym. Proste w wykonaniu . Polecam :)

bienenstich
PRZEPIS NA BIENENSTICH :
ciasto :
15 dag masła,
15 dag cukru,
50 dag mąki,
2 jajka,
1 proszek do pieczenia,
250 ml mleka,

posypka :
10 dag masła,
20 dag cukru,
1 cukier waniliowy,
2 łyżki mleka

krem :
500ml mleka,
6 łyżek cukru,
2 budynie śmietankowe,
kostka masła.

Wyrabiamy ciasto. Na wierzch ciasta dajemy posypkę i wkładamy do piekarnika.
Pieczemy około 40 minut. Następnie robimy krem . Budynie gotujemy w 500ml mleka z cukrem i chłodzimy.
Ucieramy masło i dodajemy po łyżce ciągle ucierając aż powstanie puszysta masa budyniowa.
Ciasto kroimy poziomo wzdłuż i przekładamy kremem. 

S-M-A-C-Z-N-E-G-O   !!!

Pozdrawiam serdecznie  :)




2 komentarze:

  1. Hmmm zapewne pyszne, lecz będąc dzisiaj w Niemczech w pewnej cukierni kupiłam kawałek ciasta o takiej nazwie. Przypadkowo wzięłam pierwsze lepsze. Było mega pyszne! Dopiero po kilku kesach zaczęłam wyczuwać co w tym cieście jest. Mianowicie zdziwiłam się ze składa się ono z ciasta drożdżowego ale miękkiego, przełożonego kremem coś ala z karpatki a na wierzchu skorupka z migdałów miodu i karmelu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki przepis dostałam od znajomej z Niemiec bardzo dawno temu. Trochę różni się składnikami ale ogólnie jest podobne. Dziękuję za podpowiedź, migdały zamiast kokosu :) Wypróbuję napewno :) Pozdrawiam

      Usuń