poniedziałek, 28 stycznia 2013

Dwupiętrowy tort z masą cukrową

tort jubileuszowy z masą cukrową
     Ostatnio zajęta byłam pieczeniem różnych ciast na uroczystość rodzinną. Dzisiaj chciałabym pokazać tort, który udało mi się w całości udekorować masą cukrową. Tort zrobiony jest na bazie biszkoptu z pysznym kremem cytrynowym. Tort jest upieczony z dwóch biszkoptów o różnych średnicach.

PRZEPIS NA TORT Z MASĄ CUKROWĄ :

biszkopt o średnicy 30 cm. :
6 jajek,
7 łyżek cukru,
6 łyżek mąki tortowej,
2 łyżeczki proszku do pieczenia,
starta skórka z cytryny,

biszkopt o średnicy 26 cm. :
4 jajka,
5 łyżek cukru,
4 łyżki mąki tortowej,
1 łyżeczka proszku do pieczenia,
starta skórka z cytryny.

krem cytrynowy :
4 jajka,
1 szklanka cukru,
2 kostki masła,
sok z 1 cytryny,
trochę spirytysu lub wódki,

poncz bo biszkoptu :
1 szklanka przegotowanej, zimnej wody z cukrem

Pieczemy dwa biszkopty o różnych średnicach.





Aby biszkopt nie opadł, mam na to taki sposób, który zdradziła mi kiedyś  od moja ciocia. Zaraz po upieczeniu przewracam blaszkę do góry nogami i stawiam na porcelanowych kubkach.

Aby zrobić krem, ubijamy w misce na parze wodnej jajka z cukrem.


Kiedy masa jajeczna zrobi się gęsta i zwiększy swoją objętość zdejmujemy z ognia i chłodzimy.
W osobnej misce ucieramy masło i dodajemy po łyżeczce masy jajecznej aż zrobi się puszysty krem.





 Do tej masy kremowej wyciskamy sok z 1 cytryny i dodajemy trochę spirytusu.
Biszkopty przecinamy na dwie części, nasączamy wodą z cukrem i smarujemy kremem.

Robimy masę plastyczną z cukru pudru. 
80dag cukru pudru,
4 łyżeczki płaskie żelatyny,
70 ml wody,
5dag glukozy,
3 łyżeczki masła,
olejek cytrynowy,

Żelatynę rozpuszczamy w gorącej wodzie, dodajemy glukozę, masło, olek cytrynowy.
Dodajemy do cukru pudru i wyrabiamy masę. 
Masę rozwałkowujemy i dekorujemy tort według uznania. Należy pamiętać, że masa szybko schnie dlatego należy ją trzymać w woreczku szczelnie zamkniętą. 
Wszelkie ozdoby można wykonać dzień wcześniej


Do zabarwienia róż użyłam truskawkowej galaretki w proszku i róże mają smak truskawkowy.

dwuwarstwowy tort z masą cukrową


S-M-A-C-Z-N-E-G-O !!!


Pozdrawiam wszystkich serdecznie a szczególnie Panią Irenę ze Strzybnicy.





3 komentarze:

  1. Poczytałam Twojego bloga i jestem pod wrażeniem. Nie przypuszczałam,że można tak zgrabnie połączyć prawdziwą sztukę z tak przyziemną sztuką, jaką jest sztuka kulinarna. Ten ostatni aniołek jest extra! Podobają mi się też obrazy i zdjęcia widokowe. Pozdrawiam - Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miły komentarz. Cieszę się, że podoba Ci się mój blog.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Tort jak marzenie...
    No i koniecznie muszę wypróbować przepis na masę cukrową!! :-D
    Podziwiam i pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń