piątek, 18 stycznia 2013

Pyszne naleśniki

   Na dzisiejszy obiad zrobiłam pyszne naleśniki w dwóch wersjach smakowych.
Pierwszą wersję, czyli naleśniki z serem i kokosem oblane truskawkami i cytrynowym lukrem podpowiedziała mi córka, ponieważ niedawno jadła takie naleśniki i była nimi zachwycona.
Postanowiłam więc zrobić jej niespodziankę i zrobiłam coś podobnego po mojemu.

naleśniki z serem i kokosem
 

PRZEPIS NA NALEŚNIKI Z SEREM I KOKOSEM :

ciasto naleśnikowe : 
1 szklanka mleka,
1 szklanka wody,
2 szklanki mąki,
3 jaja,
2 łyżeczki oleju,
szczypta soli.

masa serowo-kokosowa :
0,5 kg sera półtłustego,
20 dag kokosu,
cukier waniliowy,
1 szklanka gorącego mleka
2 łyżki cukru

sos truskawkowy :
paczka mrożonych truskawek,
trochę wody,
1 łyżka cukru
trochę mąki ziemniaczanej

lukier :
cukier puder,
sok z cytryny

Wiórki kokosowe zalewamy gorącym mlekiem, dosładzamy cukrem i mieszamy. Chłodzimy. Następnie dodajemy tę masę kokosową  do sera twarogowego i łączymy z cukrem waniliowym . Mieszamy aż powstanie jednolita masa. W garnku , w odrobinie wody zagotowujemy truskawki z 1 łyżką cukru i zagęszczamy mąką ziemniaczaną.
Miksujemy wszystkie składniki na ciasto naleśnikowe. Na dobrze rozgrzaną patelnię dajemy trochę tłuszczu i smażymy naleśniki. 
Każdy naleśnik smarujemy masą serową i zwijamy.
Polewamy sosem truskawkowym i lukrem cytrynowym.

Te same naleśniki, tylko z pomarańczami i gorzką czekoladą to druga wersja podania jaką wymyśliłam.


naleśniki z serem i kokosem
 
Pomarańczę usmażyłam na patelni w łyżce miodu ze szczyptą cynamonu a czekoladę gorzką roztopiłam w kąpieli wodnej .


S-M-A-C-Z-N-E-G-O   !!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz