poniedziałek, 25 maja 2015

Ciasto Maxi King

      Batoniki Maxi King uwielbia cała moja rodzinka. Postanowiłam, że małe sklepowe batoniki zamienię na jeden duży, własnej roboty. W internecie znalazłam przepis, który okazał się nie tak bardzo skomplikowany, ponieważ wykorzystuje się do niego herbatniki i gotową masę kajmakową. Dno mojej blaszki miało wymiary 320 x 210.Ciasto jest pyszne ale również bardzo słodkie. Polecam !!!


ciasto Maxi King


 PRZEPIS NA CIASTO MAXI KING :

350 g. herbatników, ( ja kupiłam w Tesco )
1 puszka gotowej masy krówkowej ( kajmak ),
1,5 kostki masła,
3/4 szklanki cukru,
2 op. cukru waniliowego,
1 szklanka mleka,
3 szklanki mleka w proszku,
200 g. czekolady,
150 g. orzeszków ziemnych,
1/4 szklanki mleka.

Orzeszki kroimy i prażymy na patelni. 1 szklankę mleka, cukier i cukier waniliowy zagotowujemy i studzimy. Masło ucieramy na puszystą masę, dodajemy zimne mleko z cukrem i miksujemy. Następnie dodajemy stopniowo 3 szklanki mleka w proszku i dalej miksujemy. 
Na dno blaszki wykładamy herbatniki a na  nie 1/2 masy mlecznej. Masę przykrywamy herbatnikami, które smarujemy masą kajmakową. Następnie na kajmak dajemy 1/2 masy mlecznej i ponownie przykrywamy herbatnikami. Wierzch ciasta oblewamy polewą z orzechami ( 2 czekolady rozpuszczamy w kąpieli wodnej w 1/4 szklanki mleka a następnie mieszamy z uprażonymi orzeszkami ). Ciasto wkładamy do lodówki, najlepiej na całą noc.

S-M-A-C-Z-N-E-G-O !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz