piątek, 30 października 2015

Ciastka z jabłkami

Dzisiaj znalazłam na kartce z kalendarza przepis na ciastka z jabłkami na gorąco. Od razu postanowiłam go wypróbować. Przepis bardzo prosty a ciastka wszystkim smakowały, również na zimno.

ciastka z jabłkami na gorąco
PRZEPIS NA CIASTKA Z JABŁKAMI :

35 dag mąki, 
20 dag masła, 
10 dag gęstej kwaśnej śmietany,
1 jajko i 1 żółtko,
5 dag drożdży,
1 łyżka cukru,
sól,
50 dag jabłek ( obranych, oczyszczonych z gniazd nasiennych i pokrojonych na ćwiartki ),
cukier puder.

 Drożdże rozcieramy z cukrem i jajkiem w szklance. Mąkę przesiewamy, dodajemy masło i roztarte drożdże a następnie śmietanę, żółtko i trochę soli. Szybko wyrabiamy ciasto, lepimy kulę i wkładamy do lodówki najlepiej na całą noc. Ja wyrobiłam ciasto rano a piekłam po  godzinie 16. 00.  
Ciasto wałkujemy do grubości 3-4 mm, wycinamy krążki. Ćwiartki jabłek zwijamy w placuszki tak, aby powstawały niesklejone pierożki. Ciastka układamy na natłuszczonej blaszce i pieczemy w temperaturze 180 stopni na złoty kolor.


S-M-A-C-Z-N-E-G-O  !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz