niedziela, 2 września 2012

Ciasto z brzoskwiniami i pianką

ciasto z brzoskwiniami
     Po kilkudniowej przerwie zapraszam Was na ciasto z brzoskwiniami i pianką.
 Ostatnio z czasem u mnie krucho, więc nawet nie udało mi się skończyć korali. Nie wyobrażam sobie jednak niedzielnej kawy bez czegoś słodkiego. Postanowiłam wykorzystać brzoskwinie w syropie, które niedawno sama zrobiłam.

PRZEPIS NA CIASTO Z BRZOSKWINIAMI I PIANKĄ
ciasto :
2,5 szklanki mąki pszennej,
1 kostka margaryny ( 250g. ),
6 żółtek,
1/2 szklanki cukru,
2 łyżeczki proszku do pieczenia,
pianka :
6 białek,
1 szklanka cukru,
2 kisiele brzoskwiniowe lub morelowe,

1 puszka brzoskwiń w syropie.

Z podanych składników wyrabiamy ciasto. 
1/3 ciasta wkładamy do lodówki a 2/3 ciasta wykładamy na blachę.
Na ciasto układamy pokrojone brzoskwinie.


Robimy pianę z białek.
Miksujemy białka na sztywną pianę i powoli dodajemy szklankę cukru ciągle miksując. 
Na koniec dodajemy suche kisiele i miksujemy aż masa będzie gładka i lśniąca.

Pianę dajemy na ciasto z brzoskwiniami.
Pozostałą częścią ciasta z lodówki robimy posypkę.

Pieczemy około godziny w zależności od pieca.
Ja piekłam 45 minut.

ŻYCZĘ WSZYSTKIM WSPANIAŁEJ NIEDZIELI SPĘDZONEJ W GRONIE RODZINY I ZNAJOMYCH.

SMACZNEGO !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz