wtorek, 11 listopada 2014

Ciasto owsiano-czekoladowe i torba

   Witam serdecznie :) Dzisiaj znalazłam chwilkę wolnego czasu aby usiąść przy komputerze. Nacieszyłam  oczy różnymi, przepięknymi pracami innych blogerek i wstyd mi, że ostatnio tak się zaniedbałam z wpisami na blogu. Na dzisiejsze święto narodowe upiekłam ciasto czekoladowo - owsiane według przepisu z gazetki Lidla z małymi zmianami.  Ciasto jest zdrowe, smaczne i wilgotne.




ciasto czekoladowo-owsiane
PRZEPIS NA CIASTO CZEKOLADOWO - OWSIANE :

 250 g płatków owsianych,
400ml gorącego mleka,
120g masła,
220 g cukru, ( w przepisie jest cukier trzcinowy ),
3 jajka,
80 g mąki pszennej typu 450
1 płaska łyżeczka sody,
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia,
150 g orzechów włoskich posiekanych,
1 czekolada gorzka 70% kakao,

Płatki owsiane zalewamy gorącym mlekiem, dodajemy masło oraz połowę cukru, dokładnie mieszamy i odkładamy do wystudzenia. Jajka ubijamy z drugą połową cukru na puszystą masę i dodajemy stopniowo zimne płatki owsiane. W osobnym naczyniu mąkę mieszamy z sodą i proszkiem do pieczenia a następnie dodajemy do wcześniej przygotowanej masy. Do tej masy dodajemy też 2/3 posiekanych orzechów i pokruszoną czekoladę, dokładnie mieszamy i przekładamy do tortownicy o średnicy 24 cm. Wierzch ciasta posypujemy resztą orzechów i pieczemy w temperaturze 180 stopni przez 40 - 50 minut.

S-M-A-C-Z-N-E-G-O  !!!


Tę torbę dla wzmocnienia uszyłam z podwójnej warstwy materiału. Wnętrze posiada kieszonkę zamykaną na zamek oraz kieszeń na telefon i inne drobiazgi.
Torba z motywem kwiatowym


W czasie dzisiejszego rodzinnego spacerku zrobiłam kilka fotek. Pogoda jak na listopad jest iście wiosenna, ale i kałuże można znaleźć po drodze jak widać na zdjęciu poniżej.

listopadowa kałuża
Pozdrawiam wszystkich i życzę udanego tygodnia. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz