wtorek, 25 listopada 2014

Nowe pojemniki na kawę, herbatę i cukier oraz tarta

    Dzisiaj chciałabym pokazać nowe pojemniki na kawę, herbatę i cukier, które ozdobiłam techniką decoupage. Już kiedyś pojawiły się takowe w mojej galerii, ąle ozdobione były motywami kwiatowymi.


pojemniki na kawę, herbatę i cukier  ( przód)
pojemniki na kawę, herbatę i cukier ( tył )
A na obiad zrobiłam dzisiaj tartę ze szpinakiem i kurczakiem. Nie posługiwałam się żadnym przepisem, tylko tym co było w lodówce i wyobraźną. Tarta wyszła nawet pyszna.

tarta ze szpinakiem i kurczakiem
PRZEPIS NA TARTĘ ZE SZPINAKIEM I KURCZAKIEM :

ciasto :
2 szklanki mąki, 
10 dag masła,
2 żółtka,
śmietana 18%,
sól,
farsz :
liście świeżego szpinaku,
1 filet z kurczaka,
330 ml śmietany 30%,
2 jajka + 2 białka,
3 ząbki czosnku,
gałka muszkatałowa,
około 15 dag sera żółtego, 
sól, pieprz, przyprawa do kurczaka, trochę mąki

Wcześniej, z podanych składników przygotowujemy ciasto i wkładamy je do lodówki. Na rozgrzaną patelnię z rozpuszczonym masłem wrzucamy rozdrobniony czosnek i sporo umytych liści świeżego szpinaku. Jak szpinak zmniejszy objętość przekładamy szpinak na osobny talerz. Filet z kurczaka kroimy na małe kawałki, przyprawiamy i oprószamy mąką. Wrzucamy na rozgrzaną patelnię i smażymy. W osobnej misce mieszamy śmietanę 30% z jajkami, solą, pieprzem, gałką muszkatałową oraz startą połową sera żółtego. Ciasto wyciągamy z lodówki i przekładamy rozwałkowane do formy na tartę. Wkładamy do rozgrzanego piekarnika 180 stopni i pieczemy 15 minut. Następnie wyjmujemy z pieca i nakładamy szpinak, kawałki upieczonego kurczaka. Zalewamy masą ze śmietany i na górę dajemy drugą połowę startego sera. Myślę, że może to być również inny ser np. mozzarella lub feta ale ja akurat miałam żółty ser. Dajemy do piekarnika jeszcze na 15 minut. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz