niedziela, 8 lutego 2015

Delicja z brzoskwiniami

       Witam cieputko po dłuuuuuuugiej przerwie. Już myślałam, że to koniec z blogowaniem i ciężko było mi się z tym pogodzić. Mój komputer  padł całkowicie a do tego utraciłam wszystkie dane z dysku.Są jednak bardzo uczynni ludzie na tym świecie i może dzięki nim odzyskam część moich zdjęć. Bardzo im dziękuję. Na razie, aby nie przedłużać w nieskończoność tego stanu rzeczy  postanowiłam zrobić wreszcie wpis na blogu i przywitać Was pyszną "Delicją z brzoskwiniami". Całe szczęście, że miałam jeszcze w aparacie fotograficznym zdjęcia, które ostatnio robiłam. Stary, ale jakże sprawny komputer mojego męża przyszedł mi z pomocą i oto dzisiaj wreszcie jestem. Przepis na ciasto dostałam od koleżanki z pracy i jest trochę pracochłonne ale za to smakuje wyśmienicie.
delicja z brzoskwiniami
 PRZEPIS NA DELICJĘ Z BRZOSKWINIAMI :
ciasto : 
1 szklanka i 1 łyżka mąki pszennej,
4 żółtka,
125g masła,
6 łyżek cukru pudru,
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia,

bita śmietana :
1/2 litra śmietanki kremówki 30%,
2 łyżki cukru pudru,

beza :
4 białka,
niecała szklanka cukru,

dodatkowo :
1 puszka brzoskwiń,
4czubate łyżeczki żelatyny,
dźem z czarnej porzeczki,
50g płatków migdałowych,
papier do pieczenia

Masło ucieramy z cukrem i dodajemy żółtka. Do masy wsypujemy mąkę z proszkiem i dzielimy na dwie części.Jedną część ciasta rozsmarowujemy na dnie przykrytej papierem formy o wymiarach 22x22cm. ( Ja miałam trochę większą formę ). Pieczemy 10 minut w temp. 180 stopni. Ciasto wyjmujemy z formy razem z papierem i w ten sam sposób pieczemy drugi placek. Ciasta odkładamy do całkowitego ostudzenia. 
Białka ubijamy na sztywną pianę dodając na końcu cukier i jeszcze dalej miksujemy aż będzie szklista piana.
Jeden placek smarujemy dżemem z czarnej porzeczki i na to dajemy bezę, posypujemy płatkami migdałowymi i ponownie wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Pieczemy 15 minut a następnie studzimy.
Brzoskwinie odsączamy i kroimy w kostkę. Mieszamy ze szklaną syropu, w którym wcześniej rozpuściliśmy 2 czubate łyżeczki żelatyny. Odstawiamy by masa lekko stężała.
€bijamy śmietankę z cukrem i dodajemy wcześniej rozpuszczoną żelatynę.
W formie układamy jeden placek ciasta a następnie rozsmarowujemy 1/2 ubitej śmietany. Wykładamy masę brzoskwiniową i resztę śmietany.Całość przykrywamy ostudzonym plackiem z bezą i lekko dociskamy. Całość wkładamy o lodówki na noc.

S-M-A-C-Z-N-E-G-O !!!

Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz