sobota, 25 sierpnia 2012

Babka cytrynowa

      Wczoraj i dzisiaj robiłam przetwory. Głównym tematem moich zmagań były brzoskwinie, gruszki, ogórki. Owoce zdecydowałam się zalać syropem a ogórki zrobiłam jako konserwowe, kiszone i w zalewie chili.
 Do popołudniowej kawy i na jutro upiekłam babkę cytrynową. Niestety na bardziej wykwintne ciasto zabrakło mi czasu. Zapraszam więc na kawusię i pyszną babkę cytrynową.

PRZEPIS NA BABKĘ CYTRYNOWĄ :
1/2  kostki masła lub margaryny,
1 szklanka cukru,
4 jaja,
1/2 kg. mąki pszennej,
2 łyżeczki proszku do pieczenia,
1 szklanka ciepłego mleka, 
1 cytryna .

Margarynę i cukier miksujemy, dodajemy po jednym jajku ciągle miksując. Następnie dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i wlewamy mleko. Cały czas miksujemy. 

Do masy ścieramy na tarce skórkę z cytryny ( wcześniej umytej i sparzonej wrzątkiem ) .

Wyciskamy sok z cytryny i wlewamy do masy.

Cały czas miksujemy.

Foremkę smarujemy masłem i posypujemy tartą bułką.


Wlewamy ciasto do foremki i wstawiamy do nagrzanego piekarnika. Pieczemy 45-50 minut w temperaturze 180 stopni C.
babka cytrynowa

S-M-A-C-Z-N-E-G-O  !!!

Pozdrawiam wszystkich serdecznie i życzę udanej niedzieli. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz