środa, 1 sierpnia 2012

Domowe lody dla ochłody

         Niedawno w kalendarzu znalazłam przepis na zrobienie lodów.  Postanowiłam sprawdzić, czy faktycznie takie lody są w lepsze od kupionych w sklepie. Pogoda dopisuje, więc chętnych do zjedzenia zimnych lodów jest sporo.

lody zrobione w domu
 PRZEPIS :

1/2 litra mleka,
8 żółtek,
szklanka cukru,
250ml śmietany 30%.

Żółtka ucieramy z cukrem i wstawiamy do garnka z wrzątkiem, ubijamy.

Mleko zagotowujemy i wlewamy małym strumieniem do miski z żółtkami, cały czas ubijając.


Gdy masa zgęstnieje, garnek z miską i kremem zdejmujemy z ognia, i dalej ucieramy aż do ostygnięcia.
Śmietanę kremówkę ubijamy i mieszamy z przestudzonymi żółtkami.
Masę przekładamy do naczynia w którym będziemy lody zamrażać i dajemy do zamrażarki.
Konsystencja lodów zależy od sposobu ich mrożenia. Najważniejsza jest częstotliwość ich mieszania. Podczas zamrażania należy często lody mieszać, szczególnie w początkowej fazie kiedy przy ściankach tworzy się twarda warstwa.

WANILIOWE  - podczas przygotowywania lodów śmietankowych  dodajemy do mleka laskę wanilii, z   którą zagotowujemy mleko.
KAWOWE - do masy śmietankowej dodajemy 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej.
KAKAOWE - 1 łyżkę kakao rozprowadzić w zimnym mleku i zagotować, dodać do masy.
TRUSKAWKOWE - do lodów śmietankowych dodajemy zmiksowane truskawki i 1 łyżeczkę soku z cytryny.
OWOCE LEŚNE - dodajemy zmiksowane jagody i jeżyny.

Ja zrobiłam lody śmietankowe i czekoladowe. Aby uzyskać lody czekoladowe do masy śmietanowej dodałam rozpuszczoną w kąpieli wodnej czekoladę i pokruszoną czekoladę.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz