środa, 18 marca 2015

Ciastko w 3 minuty i 25 dzień

     Dzisiaj miałam ogromne pokusy na coś słodkiego do kawusi. Jako, że jest post i barek ze smakołykami świeci pustkami, postanowiłam upiec sobie ciastko w mikrofalówce. W sklepach można kupić gotowe mieszanki na takowe babeczki , ale ja zrobiłam według własnego przepisu.


ciastko z kubeczka




PRZEPIS NA CIASTKO Z KUBECZKA :

2 łyżki mąki,
1 łyżka kakao,
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia,
3 łyżki mleka,
3 łyżki oleju,
3 łyżki cukru,
1 jajko,
trochę gorzkiej czekolady,
cukier puder do posypania ciastka,

Wszystkie składniki ( oprócz czekolady ) dokładnie mieszamy i przelewamy do kubeczka . Mój ulubiony kubek ma pojemność 400 ml. i chyba mniejszy być nie może. Na górę dajemy kawałki czekolady i wkładamy do kuchenki mikrofalowej na 3 minuty na największą moc. Wystarczy odczekać parę minut i można się delektować pysznym ciastkiem.

Jeżeli 1 łyżkę kakao zamienimy na 1 łyżkę mąki ( w sumie 3 łyżki ) i dodamy 1/2 małej paczki cukru waniliowego będzie babeczka waniliowa. Na górę dałam kawałki czekolady, ale po upieczeniu w mikrofalówce znalazła się ona stopiona na dnie kubeczka. 



waniliowa babeczka z kubeczka
wnętrze babeczki

S-M-A-C-Z-N-E-G-O   !!!


 A na obiad zrobiłam dzisiaj sałatkę jarzynową i kotlety z 
kalafiora. 

kotlet z kalafiora  z sałatką jarzynową

PRZEPIS NA KOTLETY Z KALAFIORA :

1 paczka mrożonego kalafiora (450 g. ),
1 jajko,
1 cebula,
tarta bułka,
3 ząbki czosnku,
koperek ,
kurkuma, pieprz, sól, kostka rosołowa,
olej do smażenia

Kalafior gotujemy 10 minut w wodzie z kostką rosołową a następnie odcedzamy  na sitku z nadmiaru wody. Cebulkę kroimy w drobną kostkę i przyrumieniamy. Kalafior za pomocą widelca rozgniatamy, dodajemy usmażoną cebulkę, czosnek, posiekany koperek, jajko i tartą bułkę aby masa nie była zbyt luźna. Doprawiamy odrobiną kurkumy, pieprzem i solą. Łyżką nabieramy masę i obtaczamy w tartej bułce. Smażymy na oleju . 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz