piątek, 27 lipca 2012

Czerwone korale ręcznie robione

korale hand made
        Te korale wykonałam z czerwonej włóczki przeplatanej czarną nitką oraz modeliny.
Duże kulki zrobiłam na szydełku i wypełniłam je watą, natomiast mniejsze kulki są zrobione z trzech kolorów modeliny : białej, czerwonej i czarnej. Technika wykonania tych kulek jest bardzo prosta. Rozwałkowałam białą modelinę, pokroiłam na długie paski o szerokości  kilku centymetrów i na nich układałam ( w zależności jaki wzór chcemy uzyskać tak kładziemy ) cieniutkie, długie wałeczki z czerwonej, czarnej i białej modeliny. Wszystko razem zwinęłam w jeden gruby rulonik. Osobno zrobiłam jednokolorowe kuleczki ( może być inny kolor modeliny ). Wtedy ten wałek pokroiłam nożem na cieniutkie plasterki i oklejałam nimi  jednokolorowe kulki. Potem starałam się nadać im kształt równych kulek. Dziurki zrobiłam wykałaczkami i razem ugotowałam w wodzie. Wykałaczki najlepiej delikatnie wkręcać w modelinę, ponieważ wtedy zachowany zostaje kształt kulki.  Aby kulki były lśniące pomalowałam je lakierem akrylowym.
Moim ulubionym momentem w tworzeniu biżuterii jest nawlekanie elementów na sznurki woskowane.
Do tych korali wykorzystałam  dodatkowo malutkie drewniane kulki.


Szydełkowe kulki nie wychodzą mi jeszcze idealnie okrągłe ale mam nadzieję, że kiedyś dojdę do wprawy.

Pozdrawiam serdecznie.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz