czwartek, 26 lipca 2012

Ogórki w zalewie chili

Ogórki na pikantnie




            Koleżanka poczęstowała mnie kiedyś ogórkami w zalewie chili. Były tak smaczne i paliły w język, że postanowiłam również zrobić takie ogórki i poprosiłam ją o przepis. Wczoraj go wykorzystałam. 

PRZEPIS :
3 - 3,5 kg. ogórków,
4 łyżki soli kamiennej ( płaskie )

Ogórki myjemy i obieramy ze skórki. Kroimy w podłużne paski i zasypujemy solą na 6 godzin.


 Po 6 godzinach zlewamy z nich wodę i robimy zalewę. 

ZALEWA :
8 łyżek oleju,
1/2kg. cukru,
1 i 1/2 szklanki octu 10%,
1 i 1/2 główki czosnku ( pokroić w kostkę ),
3 płaskie łyżeczki chili.
Wszystkie składniki zalewy zagotowujemy, mieszamy i studzimy.
 Następnie zalewamy ogórki w słojach zimną zalewą i pozostawiamy na 12 godzin.


 Po 12 godzinach lekko zagotowujemy aby słoiki chwyciły. 
Jeżeli ktoś nie lubi bardzo ostrych potraw to można dodać mniej chili.
Ciekawe jak smakowałyby z prawdziwą papryczką chili ?

S-M-A-C-Z-N-E-G-O  !!! 



Dodatkowo z 1 kilograma zrobiłam ogórki kiszone. Będą jak znalazł do obiadu albo do kanapek.

Pozdrawiam wszystkich serdecznie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz